PRAVO NA REKLAMACIJU
Kao prodavac robe, u skladu sa važećim propisima, odgovaramo za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana isporuke proizvoda kupcu (što smatramo trenutkom prelaska rizika na potrošača-kupca). Ovaj rok ne teče u periodu u kojem vršimo izmene ili popravke proizvoda u cilju otklanjanja nesaobraznosti.
Ukoliko isporučeni proizvod nije saobrazan kupljenom imate pravo da nam izjavite reklamaciju, te da zahtevate opravku ili zamenu proizvoda, bez naknade, a ukoliko to nije moguće, imate pravo da zahtevate umanjenje cene ili raskid ugovora.
Ukoliko se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prijema proizvoda, imate pravo da birate između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavite da raskidate ugovor. Ukoliko je nesaobraznost robe neznatna, nemate pravo da zahtevate raskid ugovora.
Ukoliko se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prijema proizvoda, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom samo uz vašu izričitu suglasnost.
Mi kao prodavac snosimo sve troškove otklanjanja uzroka opravdanih reklamacija.
Ukoliko ste sami uzrokovali nedostatak na proizvodu, nemate pravo na reklamaciju.
Reklamaciju možete da izjavite:
• elektronskim putem, tako što ćete popuniti odgovarajući obrazac za reklamacije prateći upustva koja se nalaze na sledećem linku ili
• tako što ćete na adresu prodajnog mesta sa kojeg vam je proizvod poslat, dostaviti, poštom ili lično, popopunjen i potpisan obrazac za reklamacije na posebnom obrascu koja se nalazi na sledećem linku ili
• usmenim putem na adresi prodajnog mesta sa kojeg vam je proizvod poslat
sve uz obaveznu dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini, a na naš zahtev radi provere opravdanosti vašeg zahteva za reklamaciju, potrebno je da dostavite i proizvod na koji se odnosi reklamacija na uvid.
Mi ćemo bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovoriti na izjavljenu reklamaciju i dalje postupiti u skladu sa važećim propisima.
Naš odgovor na vašu reklamaciju će da sadrži: odluku da li prihvatamo reklamaciju, izjašnjenje o vašem zahtevu i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije koji ne može da bude duži od 15 dana.
Ukoliko se saglasite sa našim predlogom, mi ćemo da postupimo u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije.
Ukoliko iz objektivnih razloga nismo u mogućnosti da udovoljimo vašem zahtevu u roku koji je dogovoren, obavestićemo vas o produžavanju roka za rešavanje reklamacije i dodatnom roku za rešavanje reklamacije i zamolićemo za vašu saglasnost. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
U slučaju raskida ugovora, mi ćemo da izvršimo povraćaj sredstava koja smo primili od vas za proizvod u odnosu na koji ste izjavili reklamaciju.
Povraćaj sredstava vršimo koristeći ista sredstva plaćanja koja ste vi koristili prilikom plaćanja. U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Prodavac je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
U slučaju raskida ugovora, vi ste dužni da nama vratite proizvod, odnosno da organizujete vraćanje proizvoda, bez odlaganja.
Vraćanje proizvoda vršite putem kurirske službe ili na drugi adekvatan način, na adresu prodajnog mesta sa kojeg vam je proizvod poslat. Prodavac snosi sve troškove povrata robe, osim u slučaju raskida ugovora.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača („Službeni glasnik Republike Srbije“ br. 88/2021) Trgovac je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Spisak tela za rešavanje potrošačkih sporova nalaze se na sledećem linku Lista tela za vansudsko rešavanje sporova.